Kokosové mléko - pro zdraví i lahodné osvěžení

Kokosy jsou plody exotické palmy rostoucí v tropickém podnebí a milující slunce a horka. Kokos a všechny produkty z něj získané jsou velice výživné, zdravé a chutné potraviny, díky kterým si celkově zlepšíte zdraví, uchráníte se od mnoha civilizačních chorob a také rychleji zhubnete.

Kokosové ořechy mají své využití i v kosmetickém průmyslu. Kokosové mléko, voda, olej, a strouhaný kokos, to vše zpracovává potravinářský průmysl, skořepina z ořechu se pak často využívá jako dekorace.

Kokosové mléko v exotických kuchyních světa

Voda, kterou najdete v kokosovém ořechu, není kokosové mléko. To se vyrábí z dužiny kokosového ořechu a z vody. V tropických a subtropických oblastech, především v jihovýchodní Asii, v Tichomoří, Jižní Americe, Karibiku, na Madagaskaru a v jihovýchodní Africe, se používá už stovky let při vaření dezertů, omáček, polévek, kari a jeho kvašením se vyrábějí i alkoholické nápoje. V moderní gastronomii je kokosové mléko součástí známých a oblíbených exotických koktejlů (např. Piňa Colada).

Kokosové mléko jako alternativa k mlékům živočišným

Jedinci trpící alergií na živočišná mléka, intolerancí laktózy a ti, kteří nemohou či nechtějí pít živočišná mléka z nejrůznějších důvodů (náboženských, etických apod.) mohou využít předností právě kokosového mléka, které svými vlastnostmi hravě předčí všechna ostatní. Je vhodné také např. při přemnožení kvasinek v organismu.

Kokosové mléko pro krásu, zdraví i štíhlou linii

Kokosové mléko obsahuje vodu, sacharidy, bílkoviny, tuk, vápník, vlákninu, železo, hořčík, selen, fosfor, draslík, zinek, měď, mangan, sodík, omega 6 mastné kyseliny, kyselinu listovou, kyselinu pantotenovou a vitamíny B,C,E,K.

Účinky kokosového mléka na naše zdraví

  • podporuje tvorbu krve
  • má antiseptické účinky
  • silně podporuje činnost imunitního systému
  • snižuje krevní tlak
  • působí preventivně proti kardiovaskulárním onemocněním
  • zlepšuje trávení
  • podporuje vyprazdňování
  • zklidňuje nervový systém a normalizuje hladinu cukru v krvi
  • zrychluje metabolismus
  • zvyšuje pevnost kostních tkání
  • čistí ledviny a močové cesty
  • působí preventivně proti osteoporóze
  • je vhodné pro celiaky (při bezlepkové dietě)

V kosmetice se využívá pro své příznivé účinky na eliminování tvorby vrásek a na zpevnění nehtů a vlasů. I když má vyšší energetickou hodnotu, je lehce stravitelné a obsahuje množství látek podporujících proces zdravého hubnutí.

Kokosová mouka

Kokosová mouka je rostlinný produkt s vysokým podílem zdraví prospěšných látek, vyrobená odtučněním a semletím čerstvé dužiny kokosového ořechu. Je lehce stravitelná, bezlepková, nezatěžuje střeva a velmi rychle se vstřebává do krevního oběhu v podobě energie. Je rovněž vhodná při hubnutí a pro udržení či zlepšení celkového zdraví. Podporuje trávení, pročišťuje organismus, pomáhá při detoxikaci a překyselení žaludku.

Zdroj: zdravi.peknetelo.eu, modrykonik.cz

Foto: Sxc

autor článku:

Kokosové mléko - pro zdraví i lahodné osvěžení

Recepty: 104

Fotografie článku: Kokosové mléko - pro zdraví i lahodné osvěžení

Recepty ke článku


Komentáře k článku Kokosové mléko - pro zdraví i lahodné osvěžení

Celkový počet komentářů: 1
Celkový počet komentářů: 1
Celkem záznamů: 1
Přidat příspěvek k článku Kokosové mléko - pro zdraví i lahodné osvěžení
* Povinné pole

Píšeme jinde

  • Třešně proti rakovinovému bujení

    Třešně proti rakovinovému bujení

    Je zajímavé, jak rádi rozebíráme účinky nejrůznějších potravin na náš organismus. Pořád to jsou ale jenom střípky, jen málo toho, co bychom měli poznat a pochopit. S třešněmi je to stejné. Víte, jaké mají na naše zdraví pozitivní účinky?

  • Běhání jako sport, zábava i relax

    Běhání jako sport, zábava i relax

    Hned z jara je potkáváme všude - na silnicích, na lesních a polních cestách. Nepotřebují ke své vášni žádný nástroj ani pomůcku. Ano, jsou to běžci. Běh je u nás hned po cyklistice druhým nejoblíbenějším sportem. Prodlužuje délku života, snižuje vysoký krevní tlak, nadváhu, posiluje celkovou kondici, imunitu a paměť a zmírňuje deprese. Více než polovina běžců se svojí zálibě věnuje 2 - 3x týdně a mluvíme-li o zálibě, není to vždy tak zcela přesné - často začínáme běhat kvůli nedostatku pohybu a hlavně pro potřebu zhubnout. Častěji potkáváme na provizorních běžeckých trasách ženy.




přidat nový recept