reklama
hledat uživatel
       

Dieta? Už nikdy! Stačí změna stravovacích návyků!

Také se snažíte zhubnout, udržet si váhu, přitom si chcete zachovat radost z jídla? Máte již dost kolotoče s dietami a hledáte praktické a zároveň rozumné řešení, které vám umožní absolutní kontrolu vaší váhy? Možná si myslíte, že nic takového není možné, že by to bylo až příliš krásné, ale může to být pravda, pokud se zamyslíte nad svou životosprávou a přistoupíte na to, že i bez hladovky můžeme hubnout!

Právě o to totiž jde - jíst s chutí, cítit se nasycen, těšit se na jídlo a mít stále rozumnou váhu. Nejde tedy o klasickou dietu, ale o způsob jedení, který se jako správná životospráva může stát neoddělitelnou součástí vašeho životního stylu. Žádná dogmatická pravidla, žádné počítání kalorií, žádná hladovka ani žádné dodržování směrnic, žádné pilulky ani prášky. Jde jen o základní pravidla výživy, která můžete použít podle chuti a vašeho přání. Bude záležet jen na vás, zda se budete cítit dobře a budete-li mít úspěch.

Budete jíst, abyste žili a ne žít, abyste jedli!

Možná jste již unaveni neustálým bojem proti své váze. Už byste si jednou pro vždy přáli nalézt způsob výživy, který funguje a na který se můžete spolehnout. Chcete si být jisti, že vaše tělo obdrží všechny výživné látky. Chcete mít k dispozici stejnoměrné, dostačující množství energie. Chcete, aby vaše váha byla po mnoha výkyvech stabilní. Jednoduše - chcete pravidelně a dobře jíst a nedělat si starosti o kilogramy a centimetry.

Zde je několik rad k dietnímu režimu

  • Hned po probuzení jezte čerstvé ovoce nebo vypijte velkou sklenici čerstvé ovocné šťávy rozředěnou trochou vody.
  • Můžete volit podle chuti, co právě roční období nabízí - jablka, jahody, melouny, pomeranče, mandarinky, grapefruity. Šťávy připravíte na lisu na ovoce a můžete je různě kombinovat.
  • Důležité je, abyste den začali čerstvými ovocnými plody nebo ovocnou šťávou. Můžete jíst tolik ovoce, kolik chcete, s výjimkou ovoce z konzerv.
  • Dbejte na to, abyste šťávy pili pomalu, malými doušky. Nikdy je nepijte naráz!
  • Je důležité, abyste do oběda jedli stále jen ovoce. Budete-li mít po šťavnatém ovoci pocit hladu, snězte například jeden až dva banány.
  • K obědu si dopřejte velkou mísu salátu z čerstvé zeleniny, podle vašeho výběru, s chutnou zálivkou. Pokud chcete, můžete si vzít toast s máslem, případně trochu polévky. Nebo sendvič s rajským jablíčkem, okurkou, hlávkovým salátem nebo klíčky s trochou majonézy nebo másla obohatí váš jídelníček. V podstatě přiměřenou porci lehkého jídla s vitamíny.
  • K večeři si dopřejte salát z čerstvé zeleniny nebo velký zeleninový koktejl, připravený na lisu na ovoce. Potom rýži, brambory s máslem nebo upečené v troubě doplněné s dušenou zeleninou, můžete si pochutnat také na salátu z rýže s kuřecím či rybím masem a zeleninou. Pro změnu si můžete připravit polévku a chleba s máslem, připravený jako toast.

Zkoušet můžete z velkého množství možností a nápadů, jídla je opravdu dost. Je dobré, chutné, zajímavé. Vašimi obměnami docílí jídlo dobrého vzhledu a přispěje k vaší dobré pohodě! Časové rozdíly mezi jednotlivými jídly by měly být tak 2 - 3 hodiny.

Není důležité co jíte, důležitější je, kdy jíte a jak jsou jídla sestavená.

Abyste dosáhli pozitivních výsledků, je nutné, abyste s vaším tělem spolupracovali. Zejména v oblasti uvolňování energie. S touto nově nahromaděnou energií pracuje vaše tělo na úbytku na váze automaticky. Je tu přímá závislost. Čím více energie se uvolní, tím více ztrácíte na váze. Vzhledem k tomu, že v budoucnu budete jíst hlavně proto, abyste uvolňovali energii, budete jí mít k dispozici mnohem více, než kdykoliv předtím. Důležité je tedy naučit se mobilizovat rezervy vaší energie.

Jistý a trvalý úbytek vaší váhy je přímo závislý na množství životní energie, kterou máte k dispozici a na jejím účinném využívání k odstraňování odpadových látek (přebytečné váhy) z vašeho těla.

Přestaňte tedy myslet na odtučňovací kúry, vzdejte se dietního myšlení. Začněte se stravovat zdravě, jezte hodně ovoce, zeleniny, pijte velké množství čerstvých šťáv - můžete začít kdekoliv a kdykoliv. Účinek se jistě brzy dostaví a čím budete důslednější, tím rychleji ztratíte na váze a budete se těšit z vašich výsledků.

Foto: Profimedia.cz



Komentáře k článku

Celkový počet komentářů: 8
  • Jana Machalová
    Jana Machalová

    kazdy mame svoje

    Myslim, ze kazdy mame svoje metody. Diety vetsinou pusobi na kazdeho jednotlivce jinak a je na nem, jak k tomu postavi. Ja osobne snidam k bezne snidani spousty ovoce, behem dne je uzobávám se zeleninou, dodrzuju pitny rezim a pak uz chodim na obed, kde si davam lehke jidlo. Spousta ovoce mi vyhovuje. Pri praci s ovocem jsem byla zvykla na jeho pravidelny prisun a tedka mi docela chybi. A hlavne memu zdravi. Vahu jsem mela stalou a nepotrebovala jsem nic menit. O stobu vim. Nektere clanky mi prijdou opravdu zajimave, ale jine jako nesmysly. Jinak osobně doporučuji www.fzv.cz - forum zdrave vyzivy nebo www.vyzivadeti.cz , kde najdete primo informace o stravovani pro deti. Portalu zabyvajicich se touto tematikou jsou tisice, protoze hubnout chce kazdy a penizky se jen sypou;-) Kazy preci zname sve telo a vime, co mu prospiva a co ne, tak proc to hrotit? Staci poznat sve telo, prispusobit tomu jidelnicek, pitny rezim a zacit se hybat. To by melo stacit.

    19.07.2006 11:20:12

  • Věrka
    Věrka

    U diety je nutný pitný režim

    Dieta od Staňky je téměř dokonalá, ale již mám také své zkušenosti. Myslím, že jste zapoměla uvést, jak moc je důležitý pitný režim. Mělo by se denně vypít 2 až 3litry neperlivé vody. Z jidelníčku je dobré vyřadit brmbory nebo je alespoň maximálně omezit. Jako hlavní jídlo jsou vhodné těstoviny a rýže (používat malé talíře). Možná se Vám bude zdát, že mají mnoho kilojoulů, ale neobsahují škrob jako pro nás tak tipické brambory. Je dobré jíst tyto přílohy k objědu , protože získanou energii stihnete do večera vynaložit prací. Také je velice důležitý pohyb. Když cvičíme, tvoří se nám svalová hmota a spalujeme tuky.

    18.07.2006 20:02:28

  • Markéta
    Markéta

    Tak takhle je to přesně špatně

    Dopoledne pouze ovoce a ovocné štávy je zcela špatný a dávno překonaný způsob stravování. Ovoce v sobě skrývá spoustu energie v podobě fruktozy. Navíc díky vyššímu glykemickému indexu se Vám rychle zvýší hladina cukru v krvi a budete mít nepřekonatelný hlad! O správném a vyváženém jídelníčku se můžete více dovědět na webových stránkách společnosti stob - www.stob.cz

    11.07.2006 08:33:23

    • Lucka
      Lucka

      Re: Tak takhle je to přesně špatně

      Přesně tak!!! Postup popsaný v článku zrovna moc vhodný není.............Mnoho druhů ovoce má téměř stejný počet KJ jako např. kuřecí maso či ryby a myslím si, že většina lidí se na oběd zasytí více, pokud si dá 100 g tresky, než 100 g hroznového vína, což přestavuje asi 12 kuliček! A doporučení, že člověk může jíst JAKÉKOLIV množství ovoce je obrovský omyl, to tam mohla autorka rovnou napsat, že můžete sníst jakékoliv množství masa! Když už, tak zeleniny, ale i tak je dobré si předem zjistit energetickou hodnotu jednotlivých druhů. Souhlasím s tím, že diety jsou většinou na nic, důležité je cíleně a napořád změnit stravovací návyky, jelikož postupem času nebudete mít na "nezdravé" věci ani pomyšlení a pokud si je někdy dáte (oslavy, Vánoce, ...) budou Vám např. sladkosti připadat tak strašně sladké, že si je příště ani nedáte a naopak si budete říkat: "Proboha, jak tohle může někdo jíst" a věřte, že tyto pocity budete mít celkem brzo po změně stravovacích návyků (1-2 měsíce). V novém způsobou stravování Vám poskytně sladkou chuť ovoce. Ale teda doporučení autorky dát si toust s máslem........... možná, když se člověk krotí, tak to v konečné fázi tolik KJ nemá, ale o výživové hodnotě a výši GI se nedá ani mluvit.

      25.09.2006 11:39:05

    • Tereza
      Tereza

      Re: Tak takhle je to přesně špatně

      Myslim ze ne, prekvapive jsem trenerka kulturistiky takze o strave kterou rikate vim dost. Ano neni to spatne co rikate, ale hlavni je fakt ze ne kazdemu vyhovuje, ja jsem zjistila ze potrebuju formu delene stravy abych byla nejen stihla ale i v pohode psychicky, nemuset pocitat kalorie a tak. vlastne pri dobach stresu jim hlavne ovoce. protoze si nemusim hlidat prijem a pritom to zvladnu vahove i kdyz proste tkr. zobu cely den. samozrejme si hlidam bilkoviny take, ale i odlehcujici dny bez nich nevadi (pokud vrcholove nesportuji). verte mi v tom ze nemuzete kalorickou dietu cpat kazdemu, ono i z toho jsou pak anorexie a bulimie, protoze clovek se stresuje tim co ji az moc. ma chute a rekne si ne vydrzim to ale nekdo si nezvykne dlouho a dlouhodobej stres z toho pak vede k takovymto chorobam...protoze nevi jak jinak pokracuji v tom anebo radeji prestanou jist uplne, protoze se boji vzit neco do ust ze toho sni moc a nebo to pak zvracej... nerikam ze delena strava je super, to taky ne..ale jak rikam ani delene strave a tomu co tu pisou se nebranim...ovsem hlidala bych si vic prijem min. kcal a bilkovin...to tu moc neni podtrzeno...

      08.01.2008 23:31:29

  • ALČI
    ALČI

    Četla jsem článek o dietě. Je dost dobrý. Zkouším zhubnout již 10 let, ale bezvýsledně. Vím, že je to v disciplíně a naslouchání svého těla. Člověk jí i když nemá hlad a to je špatně. Váš článek mě proto zaujal, je realizovatelný, ale člověk musí mít pevný cíl před sebou. Třeba si musí říkat, Chci být krásná a zdravá. Hodně to pomáhá. Alča

    10.07.2006 23:27:32

    • Jana Machalová
      Jana Machalová

      Uplně s vámi souhlasím. Člověk musí nejdříve poznat sám sebe. Já osobně si ale říkám, že se chci cítit lépe, být v pohodě a líbit se sama sobě více, než teď. Krásná přeci jsem pořád;-) a zdraví je hodně individuální.:-/ Určitě to cíl chce, ale ne moc vysoký. Protože pak je nerealizovatelný.

      11.07.2006 07:52:23

Celkem záznamů: 8

Přidat příspěvek k článku Dieta? Už nikdy! Stačí změna stravovacích návyků!

Kliknutím na tlačítko Přidej příspěvek berete na vědomí, že dochází ke sbírání a zpracování osobních údajů. Více informací o zásadách ochrany osobních údajů najdete ZDE.