Hubneme po Vánocích

Bramborový salát s majonézou, smažené řízečky, spousta cukroví, čokoládová kolekce ze stromečku. Také jste o letošních Vánocích trošku zhřešili a neodolali jste těmto kalorickým pochoutkám? Trápí Vás teď výčitky svědomí z množství zkonzumovaného jídla a přemýšlíte, jak se rychle zbavit přibraných kil?

Neklesejte na mysli, nejste jistě jediní, kteří bojují s následky každoročního vánočního přejídání. Všechno se dá lehce napravit, stačí jen vykročit do nového roku tím správným směrem, lehce poupravit svůj jídelníček, zvýšit pohybovou aktivitu a hlavně všechno brát s nadhledem a úsměvem na rtech.

Rozhodně byste se neměli vrhat do náruče drastických diet, které údajně zaručují okamžitý úspěch. Se shazováním přebytečných kil začněte pozvolna. Zkuste začít malým experimentem. Připravte si do zaměstnání oběd doma. Vynechejte pro jednou těžké jídlo z restaurace. Vyzkoušejte čerstvou zeleninu, těstoviny, kuřecí maso, nízkotučný sýr a dopřejte si těchto potravin do sytosti. Tradiční rohlík nahraďte tmavým pečivem a uvidíte, jak vám bude chutnat. Rozhodně se ale nenuťte jíst něco, co vám nechutná, ani se netrapte hladem. Vězte, že jakmile byste přišli domů, vaše chuťové buňky by nevydržely ten náhlý nápor a likvidace zásob v lednici by byla nasnadě.

K večeři si dopřejte něco lehkého. Nikdo netvrdí, že byste měli sáhnout po suchém rohlíku a přemýšlet o tom, jestli si na něj můžete namazat trochu másla, nebo jestli to bude další prohřešek. Ideální potravinou k večeři jsou například brambory. Dlouho vás zasytí a přitom mají nízkou energetickou hodnotu. Pokud máte potřebu zkonzumovat nějaké maso, dopřejte si ho. Nejlepší je krůtí nebo kuřecí, ryba, ale i vařené hovězí nebo přírodní vepřové maso. K tomu všemu hodně zeleniny a dostatečný pitný režim a budete mít zaručený úspěch.

Pokud vaříte pro celou rodinu, odpusťte si uzobávání při přípravě večeře. Připravte si bylinkový čaj nebo neslazenou minerálku a kdykoli dostanete chuť uždibnout jen malý kousíček, zhluboka se nadechněte a dostatečně se napijte. Poslední večerní jídlo by mělo být alespoň 3 - 4 hodiny před ulehnutím, aby tělo nebylo zatěžováno trávením a vy mohli klidně usnout a váš žaludek odpočívat.

Po ranním probuzení si uvařte čaj (nejlépe neslazený nebo použijte náhradní sladidla) nebo kávu (tu ale vzápětí vyvažte dostatečným příjmem jiné tekutiny, protože káva odvodňuje organismus). K snídani je ideální celozrnný chléb, dietní šunka nebo nízkotučný sýr, pokud máte chuť na něco sladkého, vyzkoušejte bílý jogurt s müsli a banánem, nebo si namažte plátek tmavého chleba zavařeninou se sníženým obsahem cukru. Do práce si s sebou přibalte čerstvé ovoce nebo zeleninu. Rozhodně nezůstávejte až do oběda o hladu, protože byste toho pak zkonzumovali daleko více. Váš žaludek si potřebuje zvyknout na pravidelný přísun jídla.

Kromě správné životosprávy se ale nevyhýbejte aktivnímu pohybu. Že nemáte čas? Nevadí. Pokud třeba jezdíte do práce autobusem, zkuste jít jednou pěšky nebo alespoň vystoupit o zastávku dříve a projít se. Neseďte v práci nečinně na židli, udělejte si kratičkou přestávku, protáhněte a uvolněte se. Večer vám jistě zbude chvilka času jen pro sebe. Pusťte si třeba relaxační hudbu a natankujte novou sílu a energii. Co takhle vyzkoušet jógu? Dodá vám skvělý vnitřní pocit, odbourává každodenní stres a získáte tím i větší sebedůvěru. O víkendu vyrazte s dětmi do přírody, provětrejte se na čerstvém vzduchu a nasávejte všechnu pozitivní energii.

Na závěr několik rad:

  • Neblázněte hned, jakmile se ihned nedostaví vytoužený výsledek. Pokud jste během poslední doby přibrali do 3 kg, stačí Vám více pohybu, o 1/5 menší porce jídla než dosud a dodržování pravidelnosti jídel.
  • Neklaďte si nereálné cíle! Není vhodné hubnout více než 1 - 2 kg týdně. Lepší je dlouhodobější snižování hmotnosti o 2 - 4 kg měsíčně. To není málo, je to minimálně 24 kg ročně!
  • Jezte pravidelně 5x denně. Pokud si vaše tělo zvykne na pravidelný režim, odvděčí se vám ustálenou optimální hmotností a vy se budete cítit více v pohodě.
  • Nehledejte pomoc v zázračných přípravcích. Ani nejrůznější koktejly a tabletky vám dlouhodobě nepomohou a navíc za ně utratíte spoustu peněz.
  • Jezte všechno, ale jinak.

Několik příkladů:

 Vepřový řízek smažený   33g tuku   Vepřový řízek přírodní   19g tuku 
 Mleté maso (míchané)   29g tuku   Mleté maso (libové hovězí)   10g tuku 
 Vídeňské párky   27g tuku   Kuřecí párky libové    11g tuku 
 Hermelín 60% t.v.s.   33g tuku   Camembert 20% t.v.s.   9g tuku 
 Smetanový tvarohový sýr   21g tuku   krémový sýr Cottage   4g tuku 
 Bylinkové máslo   71g tuku   Bylinkový tvaroh 45% t.v.s.   12g tuku 
 Bramborové chipsy   39g tuku   Slané tyčinky   4g tuku 
 Bramborové placky   7g tuku   Bramborové chlupaté knedlíky   1,7g tuku 
 Linecký dort   24g tuku   Ovocný koláč z kynutého těsta   4g tuku 
 Müsli tyčinka   4g tuku   Želatinoví medvídci   0g tuku 

Nenechte se nikým a ničím vyvést z míry a nestresujte se. I hubnutí může být zábavné. A nezapomínejte na to, že mnohem důležitější než Vaše postava je vaše aura a to, co z Vás vyzařuje. Buďte prostě sví.

Foto: Profimedia.cz

Článek se mi líbí (Článek se líbí 2 lidem)
autor článku:

Hubneme po Vánocích

Recepty: 0

Fotografie článku: Hubneme po Vánocích

Komentáře k článku Hubneme po Vánocích

Přidat příspěvek k článku Hubneme po Vánocích
* Povinné pole

Píšeme jinde

  • Chcete se vyhnout rýmě a nachlazení? Pěstujte si rýmovník!

    Chcete se vyhnout rýmě a nachlazení? Pěstujte si rýmovník!

    Rána už jsou mnohdy pěkně studená a někteří z nás, především pak děti, se už v těchto dnech zase potýkají s rýmou. Rýma dokáže být hodně nepříjemná, komu by se nelíbilo mít od ní aspoň jeden rok pokoj? Možná víme, jak na to. Už jste slyšeli o léčivé rostlince lidově zvané rýmovník? Ta se prý dokáže s rýmou pěkně vypořádat a vám od ní pomoci. Pojďme se tedy seznámit!

  • Dýně - posílí imunitu v boji proti infekcím

    Dýně - posílí imunitu v boji proti infekcím

    Rádi si v těchto dnech zdobíte zahrádku, terasu nebo balkon pestrobarevnými a různě velikými dýněmi? A jak by také ne, je přece jejich čas a jako podzimní dekorace jsou nepřekonatelné. Už také víme, že dýně je nadmíru zdravá zelenina a pomůže nám dokonce i s hubnutím.




přidat nový recept