reklama
hledat uživatel
       

Hubnutí a organizace času

Mnoho z nás, kteří se marně snažíme zhubnout nějaké to kilo, si stěžuje na nedostatek času nejen na cvičení, ale i na jídlo.

Přinášíme vám proto několik rad, jak si zorganizovat denní režim, aby nám na naše předsevzetí přece jen nějaký čas zbyl.

Zhodnocení stávajícího denního režimu

Odborníci ze sdružení STOB doporučují, udělat ze všeho nejdříve inventuru našeho času. Měli bychom si podrobně napsat, kolik hodin denně věnujeme té které činnosti. Kromě spánku, cestování do práce, nakupování, vaření či úklidu, by se tam měl objevit i čas, který věnujeme používání internetu, hraní her, sledování televize či například čtení bulvárního tisku. Možná budeme překvapeni, když černé na bílém uvidíme, že tito časožrouti, bez kterých se snadno můžeme obejít, nám denně seberou i několik hodin. Což takhle v ušetřeném čase vyrazit na cvičení nebo si připravit jídelníček na příští den?

Hubněte, najděte si čas na cvičení

Ať už preferujete organizované sálové aktivity, nebo raději holdujete venkovním sportům, není v dnešní době problém zasportovat si brzo ráno, nebo naopak pozdě večer. Nejsou výjimkou sportovní střediska, jež otvírají již v 7 hodin a za posledním klientem zamykají až po desáté večerní. Pokud se obáváte toho, že budete po ranním cvičení celý den unavení nebo naopak druhý den ráno nevstanete z postele, je to právě naopak. Pro optimální spalování se doporučují méně fyzicky náročné aktivity v délce alespoň 45 minut, u kterých se jen lehce zadýcháte a tepová frekvence se bude pohybovat kolem 70 % vaší maximální hodnoty.

Mezi maminkami jsou vyhledávaná cvičení, při nichž je zajištěno i hlídání dětí, ale i víkendové lekce, kdy snadněji zajistí zaopatření svých ratolestí. Pokud se vydáte sportovat alespoň dvakrát do týdne, i s přesunem se snadno vejdete do 3 hodin, které ve svém časovém harmonogramu jistě někde objevíte. Z vlastní zkušenosti mohu doporučit, že nejlepším řešením je, pokud sportovní lekce rovnou navazuje na konec vaší pracovní doby.

Čas na jídlo - základ hubnutí

„Nemám kdy jíst a nemám čas na přípravu jídla,“ takové argumenty také často zaznívají z úst těch, kteří jen neradi mění své stravovací návyky. Na počátku takové změny by opět mělo být vypracování plánu. Napište si zamýšlený jídelníček na celý týden a vydejte se na velký nákup. Mimo jiné ušetříte jediným nákupem další čas. Nakupte pokud možno vše, co budete potřebovat, včetně kvalitního žitného nebo celozrnného pečiva, které si můžete naporcovat, uložit do mrazáku a konzumovat podle potřeby. O víkendech uvařte větší množství jídla než obvykle a o pondělní a úterní obědy je snadno postaráno. Každý večer věnujte chvilku času přípravě jídla na další den, na osmihodinovou pracovní dobu potřebujete 3 - 4 porce. Využijte například reklamní přestávky v televizi a připravte si na druhý den lahodný ovocný salát nebo obložený chléb.

Držíme vám palce, aby se čas stal při hubnutí vaším přítelem. Nedávejte si přehnané cíle, i kilogram měsíčně se počítá! Zaměřte se na pravidelnost jídla, skladbu jídelníčku volte s citem a najděte si čas na vyplavení příjemných endorfinů, které přináší sport. Již příští rok můžete přivítat třeba o 12 kilogramů lehčí! 

Foto: Photos.com

Víte, jaký máte bazální metabolismus? Spočítejte si ho v naší kalkulačce

 


Komentáře k článku

Celkový počet komentářů: 6
  • petra
    petra

    vědci dělali pokus s dvěmi krysami. jendé dali jídlo 1 x denně a druhé stejné množství jídla rozdělili do pěti porcí. ta co jedla jedenkrát denně byla tlustá i když jedla sejné množství na kalorie, jako ta druá. Tedy rozdělení starvy na porce nemá co s fyzikou dělat. tělo funguje tak, že spalovat všehcno zřejmě umí jen při menším množství....když si ymslí, že dlouho nedostane zase najíst - celý den, tak si udělá z jídla maximální zásobu...

    13.08.2011 15:40:17

  • Denulka
    Denulka

    Jediné co mi pomohlo je , že jím 6x denně. Jím všechno co chci. Jsem rok po 2 porodu a moje váha vystoupala do neuvěřitelných 99.8 kg. od ledna jsem začala jíst pravidelně, pohyb neřeším mám doma 2 dětičky, tak ho mám asi dost. Do dnešního dne jsem zhubla 7.3 kg. Každý týden jedno kilo. Nemám hlad ani chutě a pořád hubnu. Moje neřest bylo sladké, i to si dopřávám, jen nesmím nic mezi jídlem jíst, jen pít. Jedinná moje výhoda je, že jsem vždy jedla převážne kuřecí bez kůže , málo tuků, neslazené nápoje, na to jsem si nemusela zvykat a v tom i nadále pokračuji.

    26.02.2011 14:55:14

  • karel sýč
    karel sýč

    názor/praxe

    Vzpomeňte na výrok znameho herce pana MENŠÍKA : N E Ž R A T !!!!!!
    Nic nikomu nepomůže,pokud se bude přejídat, nebo slušnějí příjímat více kalorií,než spotřebuje. To znamena míň jíst a radikálně zvýšit pohybovou aktivitu. Stané se zázrak .To vám zaručuji.

    30.01.2011 21:13:17

  • JK
    JK

    Všechno to jsou žvásty - jako žena přijměte méně než 1400 kcal denně, jako muž 1800. A je putna, jestli budete dlabat jednou denně, nebo tisíckrát. Zákony fyziky opravdu obelstít nelze.

    20.01.2011 10:08:18

    • Terinka88
      Terinka88

      Tělo však také ne... pokud se jí pouze jednou denně (zhubnout se dá, ale hned dojde k "JOJO" efektu) tělo přepne na "nouzoví režim a vše ukláda mnohem pečlivěji.

      21.01.2011 23:28:02

    • MS
      MS

      U těla zákon fyziky bohužel neplatí JK. Já už jsem starší a tam se hubne dost špatně. Když jsem pracovala tak jsem jedla jednou denně - neměla jsem čas, samozřejmě jsem tloustla.
      Zhubla jsem 15 kg jenom proto, že jsem měla momentálně hluboko do kapsy. Tak jsem začala jíst málo a často - samozřejmě i méně kalorií, ale nepočítala jsem to. Většinou to byly samá stará česká jídla, obyčejná, včetně sladkých, žádné hranolky, méně masa, atd. Můj žaludek si na méně jídla zvykl a dnes je tomu včetně sladkých 5 let a svoji váhu si držím, ale často jím stále. Dnes svoje tělo poslouchám a jím to na co mám chuť.

      22.01.2011 18:23:27

Celkem záznamů: 6

Přidat příspěvek k článku Hubnutí a organizace času

Kliknutím na tlačítko Přidej příspěvek berete na vědomí, že dochází ke sbírání a zpracování osobních údajů. Více informací o zásadách ochrany osobních údajů najdete ZDE.