reklama
hledat uživatel
       

Hubnutí v zimním období - je to vůbec možné?

Hubnutí v tomto nevlídném období není snadné. Jaké má zima pro hubnutí nevýhody? Co udělat, abychom se alespoň pár kil zbavili, než vyleze první jarní sluníčko a hubnutí nám půjde snáze?

Zimní lenošení

Zima je roční období, které svým působením našemu tělu dopřává zásoby tuku, které nám "hřejí kůži". Toto studené počasí svádí k lenošení v pohodlí a klidu domova a naše prochladlé tělo nám stále dává najevo, že na sportování či procházky v takové zimě nemá sebemenší chuť a náladu. Raději se usadíme doma u televize, případně s knihou, internetem a pro zlepšení nálady často zaháníme tyto mrazivé chmury zvýšenou konzumací potravin, zejména těch nezdravých a tučných, které zahřejí na těle i na duši. V zimních měsících můžeme vypozorovat zvýšenou chuť na sladké a naše znuděné tělo stále často signalizuje, že existuje cosi, co by jazýčku udělalo neskutečnou radost. Máme potřebu stále mít něco v ústech, ať už jsou to čokolády, zákusek, chlebíček. Honí nás mlsná na nějaký ten hamburger či smažené hranolky, dochucené stejně nezdravou tatarskou omáčkou či kečupem. Dalším mínusem tohoto období je nechuť ke konzumaci zeleniny, která je studená a tělo se po ní cítí ošizené. Pohybová aktivita se snížila oproti letním měsícům na nutné minimum v podobě domácích povinností, procházka na zdravém vzduchu je zaměněna za procházku po nákupech, které se i tak snažíme minimalizovat. Místo schodů používáme výtah i do druhého patra.

Dopřejte si potraviny, které zahřejí 

Vánoční svátky a oslavy spojené s koncem roku

Období vánočních svátků je sice krátké, ovšem v průběhu celého roku nenajdeme jiné, kdy uštědřujeme naší postavě a organismu jednu ránu za druhou. Všem těm lahodným pochoutkám se dá jen ztěžka odolat. O Vánocích právě pro nadměrnou konzumaci cukroví, chlebíčků či salátu se smaženými pokrmy nabíráme největší množství kilogramů, které si po dlouhé měsíce uchováváme, i přesto, že si z pravidla do nového roku dáváme předsevzetí ve jménu hubnutí, diety a kompletní změny životosprávy a toto předsevzetí se snažíme dodržet. Ovšem nabírání kilogramů se neváže jen na samotné vánoční svátky, kdy jedinou naší pohybovou aktivitou je obstarání domácnosti a minimální množství procházek, kdy chodíme navštívit své blízké. Vánocům předchází různé firemní večírky spojené s rozloučením se se starým rokem. Na firemních oslavách se to jen hemží alkoholem, švédskými stoly, prohýbající se většinou pod tíhou uzenin. Takže pro naši postavu opět nic příznivého. Zakončením tohoto svátečního hodování bývá zpravidla Silvestr. Po novém roce jsme všichni většinou v jídle trochu střídmější.

15 tipů, jak rychle zhubnout po Vánocích

Jak z toho ven?

Nejlepší obranou je útok. Tedy myšleno útok na zbytečné kalorie a kilogramy. Ovšem jedno zásadní pravidlo v oboru hubnutí praví, že samotná dieta na hubnutí nestačí. Velmi důležitá je pohybová aktivita. I když se vám opravdu nechce, zkuste své ztuhlé zlenivělé tělo přimět zpočátku alespoň ke krátkým procházkám, které budete postupně prodlužovat. Později střídat rychlou a pomalou chůzi. Za pár dní se budete cítit na více než jen na procházky a s chutí se můžete pustit do cvičení. Vhodné je cvičení v domácích podmínkách podle dvd, můžete si občas zajít do krytého bazénu a protáhnout své tělo v příjemně teplé vodě, plavání velmi dobře působí na ztuhlé zádové svalstvo. Pro lepší kondici se můžete přihlásit na hodiny aerobiku, aqua aerobiku, jízdou na rotopedu, odměnit se návštěvou fit centra nebo si splnit dávný sen a přihlásit se do tanečních kurzů pro dospělé.

Sportem nejen k lepší postavě

Kdo si myslí, že jediným výsledkem cvičení je štíhlejší postava, ten je na velkém omylu. Je prokázánou, že cvičení má příznivý vliv na dobrou náladu, fyzickou kondici, snižuje chuť k jídlu, odstraňuje špatnou náladu a únavu. Cvičení bychom měli věnovat alespoň jednu hodinu denně minimálně třikrát týdně. Přejeme mnoho úspěchů.

První kilogramů se můžete zbavit pomocí Tukožroutské polévky

Víte, jaký máte bazální metabolismus? Spočítejte si ho v naší kalkulačce

Foto: Shutterstock.com



Komentáře k článku

Celkový počet komentářů: 2
  • tra
    tra

    Komentář k článku Hubnutí v zimním období - je to vůbec možné?

    Tak já v zimě hubnu snáz než v létě. Nemám takový hlad, víc mi chutná zelenina (paradoxně), míň se hýbu, takže tolik nevyhládnu. Navíc mám chuť na těžší, ale sytější jídla, po kterých mě nepopadne tak brzy žravá. Je to poznat jak na oblečení, tak na váze. V létě navíc hodně chodím na výšlapy a i když při dovolené za necelý týden nachodím třeba 100 km, váha popoleze nahoru (buď to dělají svaly, anebo to, že během pochodu moc nejím a pak to doženu, až mě popadne hlad, když se zastavím). Už posledních pár let celkem dobře hubnu během podzimu a zimy, na jaře se to zastaví a v létě to leze nahoru. Takže tak. :)

    15.01.2019 16:02:42

  • 贝瓦儿歌_贝瓦儿歌全集_贝瓦儿歌下载 第1集_暴风影音
    贝瓦儿歌_贝瓦儿歌全集_贝瓦儿歌下载 第1集_暴风影音

    Komentář k článku Hubnutí v zimním období - je to vůbec možné?

    Offers | +Rewards

    11.01.2019 05:38:24

Celkem záznamů: 2

Přidat příspěvek k článku Hubnutí v zimním období - je to vůbec možné?

Kliknutím na tlačítko Přidej příspěvek berete na vědomí, že dochází ke sbírání a zpracování osobních údajů. Více informací o zásadách ochrany osobních údajů najdete ZDE.