reklama
hledat uživatel
       

Jak přežít Velikonoce ve zdraví a nepřibrat

Velikonoce klepou na dveře a my už se těšíme na tradiční pochoutky, které k nim neodmyslitelně patří. Velikonoční perníčky, beránek, mazanec či nádivka, jak na to, abychom si svátky jara užili jako obvykle, přitom se nemuseli bát zbytečných kil navíc?

Největším problémem není energetická hodnota pokrmů, ale přemíra cukrů a špatně používané tuky. Vraťme se bez obav k tukům tradičním, jako je máslo či sádlo, dobrý je i bio kokosový olej, výborný do salátů je pak olivový olej lisovaný za studena, zkuste také dýňový olej. Úplně vynechávat bychom měli margarín.

Vejce a cholesterol - jak je to s vaječnými žloutky?

Vajíčka = cholesterol – je to opravdu tak? Naopak, žloutky patří mezi velice zdravou součást jídelníčku, je ale důležité používat vajíčka v bio kvalitě, z volných chovů, kde mají nosnice přístup ven (na přirozené denní světlo). Vejce byla odborníky dlouhou dobu považována za nezdravá kvůli vysokému obsahu cholesterolu. Nakonec si ale vejce získala své místo mezi nutričně hodnotnými potravinami poté, co studie potvrdily, že konzumace vajec nemá žádný vliv na hladiny krevního cholesterolu, ani nezvyšují riziko vzniku srdečních onemocnění. Záleží však na jejich původu a také způsobu tepelného zpracování, nejméně zdravé a doporučované je jejich smažení.

Snídaně je základ dne - 6 nej receptů na dokonale připravená vajíčka

Tradiční a zároveň zdravější Velikonoce? Proč ne?

Existuje řada způsobů jak obohatit sváteční stůl zdravějšími a chutnými pokrmy, které se stále budou držet velikonočních tradic. Co takhle vyzkoušet mazanec či klasické jidáše z celozrnné mouky? Velký úspěch bude mít určitě i lahodná velikonoční sekaná z libového vepřového masa spolu s kvalitním uzeným, nebo jehněčí kotlety s lehkým bramborovým či zeleninovým salátem. Na stůl pak budou určitě patřit různě zdobená natvrdo vařená vejce, třeba s lososovou, avokádovou nebo kaviárovou náplní. Dokonalou jarní svačinkou pak může být opečená francouzská bageta s pestem z medvědího česneku. Jak na přípravu medvědího pesta se dozvíte zde

Důležitá je střídmost v jídle, jarní počasí pak nahrává i sportu a procházkám

Můžete zůstat věrni velikonoční klasice, nebo se nechat zlákat novými recepty a vyzkoušet něco nevšedního. Přesto mějte vždy na paměti, že nic se nemá přehánět a v jídle to platí dvojnásob. Užívejte si své oblíbené pochoutky, ale všeho s mírou. Pokud se vám podaří zvyknout si na střídmost v jídle, lépe uhlídáte i svou linii a prospějete svému zdraví. Letošní pozdní datum Velikonoc už je navíc příslibem lepšího a teplejšího počasí, které snadněji zláká k pobytu a pohybu venku, prvnímu venkovnímu sportování a delším procházkám. Rozhýbejte se tak po dlouhé zimě a probuďte v sobě novou energii. Užívejte si nejen Velikonoce, ale i všechno ostatní, co k jaru patří!

Vyberte si z velikonočních receptů ty nej 

Roláda z jehněčí kýty se špenátem a bramborovými šiškami
(doba přípravy 2 h 40 min )

Špenátová nádivka s uzeným jazykem
(doba přípravy 2 h 40 min )

Ořechové jidáše
(doba přípravy )

Plněná vejce s kari
(doba přípravy 45 min )

Zdroj: Vitalia.cz, Dama.cz

Foto: Pixabay.com