reklama
hledat uživatel
       

Nepříjemné pocity

Jak spolehlivě poznáte, že vás trápí jarní únava? Vyskytují se potíže jako zvýšená spotřeba spánku, špatná nálada, neustálá únava, nechutenství či naopak zahánění chmurů pojídáním nevhodných potravin jako je čokoláda, sladké moučníky, sušenky. Tyto potraviny mají vysoký obsah cukrů, což má za následek sice zřejmé zlepšení nálady a o něco více energie, ovšem jinak od nich nelze očekávat opravdu nic dobrého. Pokud máte pocit, že se vám do ničeho nechce, probouzíte se nevyspalí, unavení, rozlámaní, přitom večer máte problémy s usínáním, pak je zřejmé, že si jarní únava počíhala i na vás.

Zatočme s jarní únavou

Jak se těchto potíží zbavit, je otázka, na kterou hledá odpověď snad každý, který vnímá na svém těle ať už některou či dokonce všechny z výše jmenovaných příčin problémů s jarní únavou. Odpověď je zde. Zacvičit si, pustit se do očistné detoxikační kůry, do svého jídelníčku zapojit vitamíny, při hezkém počasí vyrazit na procházky a udělat si třeba i malý piknik, ovšem pozor! Pokud se chystáte někde uvelebit, pak raději přece jen ještě dejte přednost posezení na lavičce, nežli na rozložené dece v trávě. Zem ještě není zdaleka dost prohřátá a místo dobré nálady a osvěžení byste mohli pěkně prostydnout.

Očistná detoxikační kůra

Abychom se zbavili všech potíží, dostali do těla nový přísun energie, zlepšili si náladu a pro své tělo po dlouhé zimě udělali zase něco správného, podstoupíme detoxikaci organismu. Nebojte se, nikam vás neposíláme, hezky zůstaňte v klidu doma a pokuste se dodržet pár užitečných rad, jak vyzrát na jarní únavu.

Začněte dodržovat pitný režim. Vypijte denně po malých dávkách 2-3 litry vody, bylinkového čaje, ovocné čaje i čerstvě vymačkané ovocné šťávy, do kterých tentokrát nepřidáme navíc ani zrnko cukru. Vhodný čaj je také zelený, svou jemnou chutí vás naladí, povzbudí a naláká k dalšímu šálku.

Můžete si také pořídit některé vhodné doplňky stravy jako například přípravky s výtažky z guarany, ženšenu, kofeinu (ovšem s tím opatrně - sice zvyšuje energii, ale na druhou stranu zase zpomaluje metabolismus), dále je vhodný koenzym Q 10, pupalka a Ginko biloba. Uvolněním pro zchátralý organismus budou bezpochyby regenerační koupele s bylinkami, vhodná je kopřiva, meduňka, heřmánek a levandule.

Vhodný je jeden den zamknout lednici na několik západů a dodržet půst. Co si v ten den můžete dopřát, jsou nápoje, které byly již zmíněny. Pokud máte pocit, že byste celý den mysleli pouze na jídlo, vymyslete si vhodnou zábavu, která vám neubere příliš energie, ale zároveň odpoutá od myšlenek na konzumaci čehokoliv. A hlavně, pokud tento očistný den vydržíte až do večera, ne že se pak nacpete čímkoli, co vám přijde pod ruku. Jen to hezky vydržte a druhý den začněte jen lehkou snídaní a svačinou, k obědu si dopřejte bílé libové maso, rýži či brambor s bohatou zeleninovou oblohou nebo zeleninový salát pouze z čerstvé zeleniny. K večeru si zajděte na svižnou procházku nebo si zajděte zacvičit a uvidíte sami, jak se budete cítit lépe. Dodejte tělu potřebnou dávku vitaminu C, což znamená konzumaci některé z následujících druhů zeleniny či ovoce - paprika, květák, listová zelenina, brambory, kiwi, citrusy, jahody a spousta dalších druhů.

Kysané zelí - výborný pomocník při detoxikaci 

Cvičit a pečovat o tělo je nutnost

Ač se vám to nikdy nezdálo dost nutné, vězte, že tělo sport potřebuje. Myslíte si, že čím víc budete cvičit, tím míň energie vám zbude? Omyl! Právě naopak, cvičení vás sice na chvíli vysílí, ovšem po krátkém odpočinku začnete pociťovat nový příjemný příval energie a navíc  - je dobře známo, že při sportu se uvolňují hormony štěstí, kterým se říká endorfiny, takže se vám zlepší i nálada.

Vzled je také důležitý

Posledním krokem v této jarní vzpruze je návštěva kadeřníka, kosmetičky, manikérky a pedikérky. Ty se postarají o tu viditelnou stránku vašeho těla povzbuzeného novou energií a dodají vám šmrnc, zatímco vy budete spokojeně relaxovat.

Foto: Profimedia



Přidat příspěvek k článku Jak zatočit s jarní únavou

Kliknutím na tlačítko Přidej příspěvek berete na vědomí, že dochází ke sbírání a zpracování osobních údajů. Více informací o zásadách ochrany osobních údajů najdete ZDE.