reklama
hledat uživatel
       
Strava během očisty by měla být bohatá na již zmíněnou vlákninu, vitamín C a vitamíny B, A a E. Ve stravě jsou důležité také antioxidanty a probiotické kultury.

Ovoce a zeleninu konzumujeme ideálně v syrové podobě, zachová si tak nejvíce vitamínů. Ovšem zeleninu bohatou na vitamíny rozpustné v tucích kombinujeme s tukem, například v čerstvém salátu s olivovým olejem. Při detoxikaci saháme při přípravě pokrmů zejména po česneku, cibuli, zelí, kapustě, brukvovté zelenině, rukole, květáku, červené řepě a brokolici. Z koření je nejvhodnější koriandr, zázvor a kurkuma

Na tyto potraviny při detoxikaci rovnou zapomeňte

Detoxikace je pro naše tělo v jarním období doslova záchranou. "Ze zimního spánku" se tělo mnohem lépe dostane díky odlehčenému a zdravému jídelníčku. Ale je velmi důležité vědět, kterým potravinám je potřeba se vyhnout. 

Při detoxikační kúře vynecháme zejména uzeniny, salámy, vepřové  a hovězí maso, zvěřinu, konzervované produkty, mléko, vše s obsahem bílého cukru, veškeré slazené nápoje a samozřejmě alkohol.

Snídaňové smoothie a zdravý fresh pro lepší začátek dne

Jablkovo-mrkvový fresh
(doba přípravy 20 min )

Zelené smoothie s konopným semínkem
(doba přípravy 15 min )

Detoxikační voda
(doba přípravy 10 min )

Saláty a pokrmy ze zeleniny pro očistu těla 

Bylinkový květákový salát
(doba přípravy 35 min )

Křehký zelný salát od Jindřišky
(doba přípravy 15 min )

Rajčatový salát s balsamikovým octem
(doba přípravy 10 min )

Zdravá večeře bez masa a mléka

Pečená zelenina z trouby s tymiánem
(doba přípravy 1 h 15 min )

Dietní květáková polévka
(doba přípravy 25 min )

Dušená mrkev na česneku
(doba přípravy 45 min )

Foto: Pixabay.com



Přidat příspěvek k článku Které potraviny nelze při detoxikaci vynechat

Kliknutím na tlačítko Přidej příspěvek berete na vědomí, že dochází ke sbírání a zpracování osobních údajů. Více informací o zásadách ochrany osobních údajů najdete ZDE.