reklama
hledat uživatel
       

Léto přeje štíhlé linii a v horkém počasí je hubnutí snazší: Víte proč?

V létě je hubnutí jednodušší - se stoupajícími teplotami se chuť k jídlu snižuje. Přesto existují opatření, díky kterým se budete nejen cítit, ale i vypadat ještě svěžejší a lehčí.

Lehká jídla vám dodají energii

Těžká jídla jsou nezdravá a většinou také kalorická. Lehká jídla vám zaručí pocit svěžesti. Místo červeného masa si dopřejte ryby nebo drůbež, zapomeňte na omáčky a těžká pečená jídla. Vsaďte raději na zeleninové nebo těstovinové saláty a studené polévky (ne zahušťované moukou nebo se smetanou). Do salátů se nebojte přidat více olivového oleje - déle si udržíte pocit sytosti.

Pozor také na to, co pijete. Alkohol je častým důvodem, proč nemůžete zhubnout, ačkoliv dietu striktně dodržujete. Škodit vám budou také slazené nápoje a džusy, raději je řeďte vodou v poměru 1:1. Káva neškodí, pokud není příliš sladká a dochucená kalorickou smetanou. Vašimi tekutými spojenci jsou bylinné a zelené čaje, neperlivé a neslazené vody.

Znáte hodnotu svého BMI? Zkuste naši kalkulačku 

Letní jídelníček pro zdraví, krásu i štíhlou linii

Bojíte se, že budete mít s light jídelníčkem neustále hlad? Pokud jej sestavíte správně, bát se nemusíte. Finta spočívá v především časté konzumaci malých porcí, v konzumací jídel obsahujících hodně vody a vyřazení těch pochutin, které zbytečně nadýmají nebo vás zavodňují.

Jezte často malé porce

Známá, ale stále podceňovaná rada. Jedině díky ní si ale udržíte pocit sytosti a zabráníte roztáhnutí žaludku způsobenou konzumací tří velkých porcí namísto pěti až šesti malých. Navíc přinutíte tělo neustále pracovat, zrychlíte si metabolismus a tedy i spalování.

Vodnaté potraviny vás pročistí

Letní lahůdky - vodní meloun, jahody, třešně a daší ovoce - vás díky vysokému obsahu vody pročistí a zbaví nafouklého břicha. Proti nadýmání ale působí také celer, hlávkový salát nebo salátová okurka.

Vyřaďte potraviny, které nadýmají

Ovoce a zelenina vás v létě osvěží, pozor ale na ty druhy, které nadýmají. Jedná se především o brokolici, zelí, květák, hroznové víno a švestky. Z luštěnin si vybírejte červenou čočku, která nenadýmá vůbec. Tabu by pro vás měla být kynutá jídla, sycené nápoje a slané pochoutky. Se solí zacházejte zvláště opatrně, sůl zadržuje v těle vodu a přispívá taktéž k nadýmání.

Vyškrtněte bílé jedy

Tzv. bílé jedy, tedy rafinovaný cukr a bílou mouku, nahraďte zdravějšími variantami (např. medem a moukou celozrnnou). Oba zrádci štíhlé linie přispívají k nadýmání, doslova zalepují tlusté střevo a brání tak vstřebávání vitamínů a minerálů. Místo sladkostí si raději pochutnávejte na ovocných salátech, oříšcích nebo sušeném ovoci.

Recepty, díky kterým se budete cítit svěží

Limonáda z koziček
(doba přípravy )

Osvěžující mátová limonáda
(doba přípravy 15 min )

Domácí okurková limonáda
(doba přípravy 25 min )

Osvěžující limonáda z kiwi
(doba přípravy 15 min )

Melounová limonáda
(doba přípravy 10 min )

Foto: Pixmac.cz



Komentáře k článku

Celkový počet komentářů: 1
Celkem záznamů: 1

Přidat příspěvek k článku Léto přeje štíhlé linii a v horkém počasí je hubnutí snazší: Víte proč?

Kliknutím na tlačítko Přidej příspěvek berete na vědomí, že dochází ke sbírání a zpracování osobních údajů. Více informací o zásadách ochrany osobních údajů najdete ZDE.