reklama
hledat uživatel
       

Na co zapomenout při dietě

S dietou a stravovacím režimem jsou stále spojovány potraviny, které bychom měli konzumovat, abychom shodili nějaké to kilo a stravovali se zdravě. Ale pojďme se na to podívat trochu z druhé strany. Co bychom rozhodně jíst neměli?

To co nám dost často chutná nejvíce je právě to, co bychom si rozhodně měli odpustit, pokud chceme být štíhlí a zdraví. Naše oblíbené pochoutky jsou většinou potraviny, které obsahují nezdravé množství tuků. I přesto, že tuk sám o sobě není nic chutného, je v připravených pokrmech právě tuk to, co dělá dobře našim chuťovým buňkám, zvýrazňuje totiž chutě potravin a to má naše tělo rádo. Ovšem, chceme-li si zachovat štíhlou postavu či se nějakého toho kilogramu navíc zbavit, musíme tuky obětovat. Co tedy rozhodně nejíst?

Majonézy a dresinky

To je snad nejhorším prohřeškem v dietní kuchyni. Pokud si rádi smlsnete na obložených chlebíčcích se salátem a majonézou, raději na ně zapomeňte. Majonézy obsahují jednak velké množství tuku a také soli, které nejsou pro dietní režim příliš vhodné, navíc nejsou zrovna zdravé pro náš organismus. Takže zapomeňte na salátové výrobky, chlebíčky, pomazánky s majonézou a ostatní majonézové bomby. Pokud si rádi dopřáváte dresinky na salát, budete se muset bez nich také obejít. Zaměňte je za zálivky s obsahem zdravého a prospěšného olivového oleje, který je mezi tuky nejdietnější, doplňte jej čerstvými bylinkami a promíchejte. Touto zálivkou přelijte zeleninový salát a nepřiberete ani dekagram.

Hranolky

Veškeré typy smažených bramborových pochutin jsou pro dietu naprosto nevhodné, ať už se jedná o klasické hranolky, americké brambory či krokety, vždy myslete na to, kolik tuku spotřebujete na jejich smažení. Je ho opravdu nezdravě moc. A také je potřeba si uvědomit, že tyto produkty jsou již předem předsmažené, takže již větší množství tuku obsahují ještě předtím než sáček, ve kterém jsou zabaleny, rozevřete.

Smažené pokrmy

Pokud vás stále ještě po Vánocích nepřešla chuť na smažený řízeček, kapra, či vás honí mlsná a máte před sebou obalené kuřecí stehýnka či křidýlka, uděláte nejlépe, pokud začnete spíše myslet na salát připravený z čerstvé zeleniny. Veškeré smažené pokrmy vynechte naprosto ze svých představ, jsou opravdu velkým hříchem v dietní a zdravé kuchyni.

Čokoláda

Pakliže nemůžete odolat tomuto sladkému pokušení rozplývajícímu se na jazyku, raději než mléčnou smetanovou pochoutku volte hořkou variantu. Ovšem ještě lépe uděláte, pokud si místo čokolády dopřejete čerstvé ovoce.

Italská kuchyně

Pokud vám představa, že z této kuchyně již nikdy nic nevezmete do úst moc nevoní, nezoufejte. Jen se vyvarujte smetanových omáček. Výtečné italské pokrmy jsou také s tomatovou omáčkou, která je mnohem menším prohřeškem než třeba oblíbené quatro formaggi. Smetanu vynechejte i v případě pokrmů české kuchyně. Taková svíčková na smetaně je sice českou klasikou a chuťově velmi oblíbenou omáčkou, ovšem určitě po ní ani nezhubnete a ani si neudržíte svou štíhlou postavu.

Foto: Profimedia



Komentáře k článku

Celkový počet komentářů: 1
Celkem záznamů: 1

Přidat příspěvek k článku Na co zapomenout při dietě

Kliknutím na tlačítko Přidej příspěvek berete na vědomí, že dochází ke sbírání a zpracování osobních údajů. Více informací o zásadách ochrany osobních údajů najdete ZDE.