reklama
hledat uživatel
       

Rady pro hubnutí

Zbytečných a drastických diet je vynalezeno a vymyšleno opravdu hodně. Dnes si však povíme rady, které budou rozhodující při možném hubnutí. A ani dietu nemusíte držet. Stačí se prostě hlídat. Zkusíme to?

Poznat svůj hlad

Něco bych si dal/dala. Ale co? Opravdu známe své tělo a jeho požadavky? Abychom opravdu poznali své stravovací návyky, je nejlepší koupit si malý sešitek a do něj si poctivě dva týdny zapisovat, co jsme kdy snědli a vypili, v kolik hodin, při jaké příležitosti a v jakém jsme byli rozpoložení. Bylo to z nudy, ze vzteku nebo stresu? A taky kolik toho bylo! Myslím, že se budete divit. Ze všeho nejdůležitější totiž je, abychom si uvědomili, co jíme, jaké jsou naše stravovací návyky a co je na nich špatně. Organismus se upozorní, pouze pokud má žízeň. Hlad už je jen záležitostí smyslů a vůle.

Pozitivní myšlení

Další důležitou věcí je změnit své myšlení. Většina z nás si sice myslí, že myslí pozitivně, ale co se týče svého vlastního "já", jsme velmi sebekritičtí a pesimističtí. Navíc je pro mnoho lidí, hlavně mladých, hubnutí nutnost a povinnost. Když ale budeme brát hubnutí jako hru, bude pro nás pohyb mnohem příjemnější, pozitivnější a hubnutí půjde samo. V prvé řadě bychom si ale měli uvědomit, PROČ chceme zhubnout a jestli je to opravdu důležité. Nedávno jsem četla příspěvek 16leté dívčiny, která si stěžovala, že je hrozně tlustá a váží 55 kilo! Chce hrozně zhubnout, ale nejde jí to. Ptala se, jestli jí může někdo poradit, jak shodit aspoň 5 kilo. Po chvilce diskutování z ní vypadlo, že její maminka váží 100 kilo a neustále si stěžuje, že je tlustá. Přitom ale nic neudělá pro to, aby svou váhu snížila. Když se ale zamyslela, říkala, že vlastně neví, proč hubnout. Opravdu jdeme dětem příkladem...

Nakupujme s rozumem

Do obchodu bychom neměli chodit hladoví nebo naopak přejedení. Ovlivňuje to naše myšlení a výběr. Mnohdy pak nakoupíme spoustu zbytečností, sladkostí a nevhodných jídel, na která máme pouze chuť v daný okamžik. Totéž platí, pokud řešíme nějakou krizi nebo hádku doma. Do obchodu bychom měli jít, pouze pokud jsme klidní. Nejlepší je udělat si týdenní rozpis, koupit jen to, co je na seznamu a přes týden kupovat pouze čerstvé pečivo, ovoce a zeleninu. Tak se vyhneme možnému přejídání.

Jídelníček a pohyb

Ač to mnohým přijde jako ohraná fráze, stále platí, že vyvážený jídelníček je základ. Žádný sportovec, natož tak vrcholový, si netroufne sportovat bez vyváženého jídelníčku. Mnohé lektorky ve fitness centrech ví svoje. Při hubnutí je vždy důležité mít větší výdej energie než příjem. Je skvělé, že se od rána do večera cpeme celozrnným chlebem, ovocem a jogurty, ale pokud při tom nemáme dostatečný pohyb, je to v podstatě zbytečné. Určitě to ale ocení naše srdce a orgány, které nejsou zatěžovány nevhodnou stravou. Při hubnutí je ale pohyb nutnost. Navíc pohyb uvolňuje hormony štěstí! Důležité je vědět, že tuky se spalují až po půlhodině sportování. V první půlhodině se spalují jen cukry.

Hlad - přítel nadváhy

Každá správná hubnoucí holka či muž ví, že pravidelné stravování je základem hubnutí. Jíst se má 5 krát denně. Všichni známe přísloví : Snídani sněz sám, o oběd se poděl s přítelem a večeři nechej nepříteli. Nejdůležitější je snídaně. Správná snídaně nastartuje organismus do celého dne. Večeři by měl tvořil lehce stravitelný pokrm, který nezatíží organismus na noc.

Pokud však sníme jedno jídlo denně, začne si po čase tělo ukládat všechny nepostradatelné tuky a cukry. I když se zdá, že jedno jídlo denně stačí a proces hubnutí je úspěšný, opak bude pravdou. V těle si místo svalů pěstujeme tuky. Ty jsou totiž lehčí než svaly. Navíc v jednom jídle tělu nedodáme všechny potřebné minerály, vitamíny a další živiny. Pokud při takovém špatném stravování sportujeme, koledujeme si o kolaps.

Motivace

Narážky přítele nebo přítelkyně nám sice otevřou oči a donutí se na sebe dívat kritičtěji, ale to mnohdy nestačí. Navíc nás to většinou psychicky zdeptá. A drahá polovička s námi cvičit nepůjde. Co se ale domluvit s kamarádkou nebo kamarádem se stejným problémem? Můžete začít chodit cvičit spolu. A když nikdo takový není k mání, není třeba zoufat. Existují kurzy snižování nadváhy a tam bude vždycky někdo, kdo je na tom hůř než já. Ještěže je český národ tak zlomyslný.

Odměna

Pokud se nám podaří splnit daný cíl, proč se nepotěšit? Vlastně je to důležité! Zapomeňme ale na oblíbené jídlo, sladkosti nebo návštěvu oblíbené restaurace! Tomu bychom se měli vyhýbat. Co si tak místo dobrot koupit hezkou knížku, nové tričko, relaxační svíčku nebo si zajít do kina? Samozřejmě bez koly s pop cornem. Odměna je důležitá, protože umět se pochválit je základ toho, jak se naučit vážit si sebe sama. Uvědomujeme si, že jsme něco dokázali a příště to zvládneme taky.

Napadají vás další podněty a základní rady, na které jsme zapomněli? Pojďme je spolu probrat v diskuzi pod článkem!

Foto: Profimedia.cz



Komentáře k článku

Celkový počet komentářů: 3
  • nedka
    nedka

    Aco my po operacích?

    Jsem Od roku 2000 po ženské operaci. Nezůstaly mi ani vaječníky, ani děloha. Od toho roku, jsem přibrala ze 70kg na 90kg. Je mi 53 roků a měřím 170cm. K tomu jsem alergik, astmatik a žádné léky, mnoho druhů ovoce a zeleniny nesmím jíst, protože se mi po užití okamžitě projeví alergická reakce. Při větší zátěži se mi nastartuje astmatický záchvat. Zhubnou bych chtěla, ale bydlím na vesnici, kde žádná fit.centra nejsou. Jízda autobusem je pro mě velká obtíž. Chodím pouze do přírody, kde na mě útočí alergeny všeho druhu. Můj lékař doporučuje zhubnout ale radu jak, pro mě nemá. Jíst musím jenom to, co mi neškodí v případě astmatu. Tak co s tím? Moudré knihy radí pouze zdravým lidem a vy pravděpodobně také. Přece nemohu být živa pouze z masa, špenátu, těstovin, pečiva,mléka a banánů, které mi neškodí. Je to sice dobré, ale drahé. Jsem invalidní důchodce, bez vedlejších příjmů.

    13.05.2006 12:45:53

  • Milena
    Milena

    Re: HUBNUTI

    To co je tu napsano je SVATA PRAVDA!!!Staci dodrzet a jdou i kila dolu.Jeste hodne pit!!!!

    10.05.2006 19:26:43

Celkem záznamů: 3

Přidat příspěvek k článku Rady pro hubnutí

Kliknutím na tlačítko Přidej příspěvek berete na vědomí, že dochází ke sbírání a zpracování osobních údajů. Více informací o zásadách ochrany osobních údajů najdete ZDE.