reklama
hledat uživatel
       

Srovnejte si postavu po Vánocích!

Také jste se dostali se svou postavou nad limit, který jste byli zvyklí vídat na své váze? Stačilo vám k tomu těch pár dní volna, které jsme si dopřávali od Vánoc po Silvestra? A nevíte, co s tím? Pokuste se vyrovnat s touto nepříjemností třeba tak, jak je uvedeno níže.

Zhodnocení situace

Nastal čas nového roku a ty tam jsou starosti s vánočním a silvestrovským menu, co nabídnout našim hostům, aby neutekli dříve, než příjemný večer začne. Máme méně obav z toho, co zapomeneme v obchodě nakoupit, co nám bude na stolech chybět nebo naopak přebývat. V našich kuchyních a spížích, lednicích a sklepech se někde více či méně vyprázdnily regály, které se ještě před týdnem prohýbaly pod tíhou dobrot, cukroví, ovarů a jiných sladkých a masných výrobků. Dnes je situace jiná - prohýbají se naše těla! Ne však tíhou starostí z nepřipravených slavnostních stolů, ale tíhou nabraných kilogramů.

Jaké máme možnosti?

Venku nám počasí zatím moc nedovolí vyrazit na lyže nebo na běžky a tempem vhodným pro naše tělo kila začít pomalu shazovat. Vzhledem k uplakanému deštivému počasí nevyjede nikdo ani na kole, aby si udržel svou kondičku. Zbývají však různé trenažery - šlapadla a rotopedy - kola, které můžeme dobře použít buď v kolektivu dalších "shazovačů kil" v tělocvičnách nebo v soukromí svého bytu. Nebojme se dnes vyrazit, třeba zatím jen na pět minut, zítra na deset na trenažeru. Uvidíte, že tělo si bude žádat své - adrenalin, který sport přináší, stojí za to. A že nemáte žádný trenažer? Nevadí, začněte třeba jen s jednoduchými cviky, postupně přidávejte cviky složitější, v leže, v sedu či ve stoje. Uberte však přitom z množství jídla na svém talíři - hlavně ve večerních hodinách. Přidejte si více zeleniny a ovoce a doplňujte pravidelně množství tekutin.

Zde je několik rad, které byste měli také dodržovat:

  • jíst často a v malých dávkách
  • jíst pomalu a každé sousto pečlivě žvýkat
  • jíst hodně zeleniny a ovoce
  • vyhýbat se sladkým a těžkým jídlům - pudink, koláče, sušenky
  • dodržovat pitný režim - ale nepočítat do pitného režimu kávu, čaj a alkohol
  • jíst více celozrnného a tmavého pečiva
  • upřednostňovat ryby, sýry, jogurty, sójové produkty, luštěniny
  • preferovat olivový olej a rostlinné tuky
  • cvičit, běhat, plavat, jezdit na kole - podle možností

Nabídka cviků, kterými také můžete začít

Zanožování

Cvik, který není vůbec náročný a který vám posílí oblast bederní páteře, zpevní svalstvo hýždí a stehen. Kmitáme zanoženou propnutou nohou.

Unožování do stran

Podobně jako předchozí cvik zpevní bederní páteř, zpevní i břišní svaly. Unoženou propnutou nohou kmitat v malém rozsahu do strany - alespoň 20x a pak vystřídat s druhou nohou.

Zapažování

Tímto cvikem protáhneme ramenní pletenec a šíji, dojde k uvolnění a prokrvení oblasti. Vzpřímený postoj umožní paže natáhnout za tělo na šíři ramen a 20x zapažit, neprohýbáme při tom trup a stáhneme břišní a hýžďové svaly

O životním stylu na závěr

Nezapomeňte při tom všem na svůj životní styl. Naučte se zdravě jíst, pokud tomu tak dosud nebylo. Naučte se pohybovat a myslet. Pak budete šťastní. Štěstí je totiž známkou životního stylu. Chcete-li mít známku nejlepší, musíte se o ni zasloužit. Všímejte si lidí ve svém okolí a přemýšlejte chvíli nad tím, proč se jeden tváří tak kysele, když druhý září jako sluníčko? Myslíte si, že jde mít stále dobrou náladu? Pro pocit štěstí musíme a můžeme udělat něco sami všichni. Nebojme se tedy začít zdravě žít.

Přidat příspěvek k článku Srovnejte si postavu po Vánocích!

Kliknutím na tlačítko Přidej příspěvek berete na vědomí, že dochází ke sbírání a zpracování osobních údajů. Více informací o zásadách ochrany osobních údajů najdete ZDE.