reklama
hledat uživatel
       

Techničtí pomocníci usnadní hubnutí

Nenechte se mýlit, nebude řeč o žádných zázračných přístrojích z teleshoppingu. Podíváme se na pomocníky, kteří nám při hubnutí skutečně budou užiteční!

Osobní váha

Každého asi napadne, že váha je tím nejdůležitějším vybavením při hubnutí. Ale jakou si vybrat? Ke koupi jsou váhy s rozličnými funkcemi - měří tuk i podíl tělesné vody pomocí takzvané bioimpedance. Od běžných přístrojů v řádech stokorun ovšem v této oblasti nečekejme žádné zázraky. Výsledné hodnoty jsou velmi orientační a nepřesné. V poradnách výživových specialistů se můžeme setkat s jinými kalibry za statisíce korun, které dokáží naše tělo zanalyzovat takřka se stoprocentní přesností. Pro domácí použití postačí osvědčené, kvalitní značky vah se základní funkcí, abychom mohli sledovat váhový trend.

Krejčovský metr

I taková obyčejná věc za pár kaček nás dokáže týden po týdnu pěkně motivovat. Jednou za 1 - 2 týdny se ve stejnou dobu změřme a výsledné hodnoty si zaznamenejme. Přeměřit se můžeme doslova od hlavy až k patě. Začněme na krku, pokračujme obvodem hrudníku, paží, pasu (ten měříme nikoliv v nejužším místě, ale přes pupík), boků, stehen a lýtek. Pokud hubneme více v pase než přes boky, můžeme se pochválit. Hubneme totiž správným způsobem a zbavujeme se především tuku. Pokud se nám ale před očima ztrácí spíše boky, je něco špatně, hubneme zřejmě nechtěně svalovou hmotu a je nutné změnit pohybový a stravovací režim.

Kuchyňská váha

Ač se počítání a vážení potravin může zdát někomu otravné, je to opravdu v začátcích nejúčinnější způsob, jak získat představu o velikosti porcí právě pro nás. Digitální váhy s přesností na gramy jsou pro takové vážení nejvhodnější.

Sporttester

Sporttester, pulsmetr, měřič tepové frekvence - to vše jsou názvy pro důležitého pomocníka nejen rekreačních sportovců. Využijeme ho i my, zhubnutí chtiví. Hrudní pás ve spojení s náramkovými hodinkami hlídá frekvenci, s jakou bije naše srdce. Jednoduchým vzorečkem 220 mínus věk se dostaneme k naší maximální tepové frekvenci. U dvacetiletého člověka je to 200 tepů za minutu. Pokud chce hubnout nebo preventivně bránit usazování tuku, měl by se věnovat aerobní aktivitě při 65 - 75% intenzitě, tedy průměrně při 140 tepech za minutu, a to ideálně 3 - 5 krát týdně po dobu alespoň 45 minut.

Vzoreček nám pomůže naši ideální tepovou frekvenci odhadnout, ale pokud bychom chtěli znát přesné hodnoty maximální tepové frekvence nebo pásma, při němž právě u nás dojde ke spalování tuků, existují například na tělovýchovných fakultách laboratoře, které nám provedou zátěžový test spojený s odběry krve.

Internet

Kontakty na výživové poradce, otevírací doby sportovních středisek, energetické tabulky potravin, zdravé recepty nebo diskuze s podobně "postiženými" nám mohou pomoci motivovat se v našem snažení a mnohé nám usnadnit.

Nejdůležitějším pomocníkem jsme ovšem my sami, zejména naše hlava a vůle. Pokud se skutečně rozhodneme a slůvka: „Chtěl bych zhubnout“ zaměníme za „Chci zhubnout“, jsme na dobré cestě k hezčímu a hlavně zdravějšímu tělu. 

Foto: Photos.com

 


Přidat příspěvek k článku Techničtí pomocníci usnadní hubnutí

Kliknutím na tlačítko Přidej příspěvek berete na vědomí, že dochází ke sbírání a zpracování osobních údajů. Více informací o zásadách ochrany osobních údajů najdete ZDE.