reklama
hledat uživatel
       

Mikuláš přichází (a s ním i kalorie)

Útok kalorických bomb na naši křehkou vůli začíná už s příchodem Mikuláše. Čokoládové figurky a bonbony mohou sladkomilům pěkně zamotat hlavu. Říkáte si, že vydržíte a nevezmete ani kousek? Ani tento přístup nemusí být zárukou úspěchu. Jak se říká, odříkaného největší krajíc. Dopřejte si klidně i čokoládu, ale vybírejte tu s vyšším obsahem kakaa, která se chlubí menší porcí cukru i tuku. Bonbony vyměňte za sušené ovoce a ze svých malých hříšků se vyplaťte ovocem, zeleninou a dostatkem tekutin.

Vánoční cukroví - odoláte?

Vánoční cukroví. Jak těžko se mu odolává. Pokud i vy patříte do kategorie těch, kteří nedokáží denně sníst jen několik nevinných kousků (čtyři kousky denně na vaší váze rozhodně nezanechá následky), budete na to muset jít jinak. Zalistujte ve své kuchařce a zatrhněte si recepty, které obsahují rostlinný tuk místo másla a minimální nebo žádné množství cukru. Přednost má také med a cereální mouka místo bílé. Receptů na dietní cukroví je spousta a tvrzení, že nejsou tolik chutné jako cukroví nedietní, je opravdu jen fáma.

Vánoční kapr a bramborový salát - štědrovečerní kalorická bomba

Smažený kapr a bramborový salát utopený v tatarské omáčce je kalorickou bombou, kterou si naštěstí dopřáváme jen jednou za rok. Přitom stačí změnit způsob tepelné úpravy (pečení za smažení), vyměnit majonézu za jogurt a kaloricky přijatelná večeře je na světě. A ať vás ani nenapadne na Štědrý den hladovět - ve výsledku byste toho pak snědli mnohem více než jste zamýšleli. Dopřávejte si libovolné množství ovoce a zeleniny, které báchorka o zlatém prasátku nezakazuje.

Alkohol a další nástrahy Vánoc

Nejen cukroví je nebezpečnou nástrahou našich dietních předsevzetí. Silnými protivníky jsou také brambůrky, tučné pomazánky, jednohubky s klobáskami a alkohol. Oblíbené jsou koňaky a šampaňské, obsahující vysoké množství cukru. Buďte chytřejší a dopřejte si v malém množství suché víno, upřednostňujte pečení a vaření před smažením. Pokud se neobejdete bez masa, vybírejte pouze dietní a libové kousky.

Vánoční svátky v křesle u televize

Televizní obrazovka chrlící jednu pohádku za druhou, rodina uvelebená u televize a stoly prohýbající se pod nánosem cukroví a jiných laskomin. To je typická vánoční idylka českých rodin. Nezdravá životospráva a nedostatek pohybu si pak vybírají svou daň na naší linii. Nestačí tedy dodržovat zásady vánoční diety. Důležitý je také pohyb. Dopřejte si denně alespoň malou procházku pod nebem provoněným atmosférou Vánoc a splněných přání.

Dietní bramborový salát s celerem
(doba přípravy 45 min )

Lín pečený v těstě
(doba přípravy 1 h 15 min )

Ovesné koláčky
(doba přípravy 2 hod )

Zdravé sezamové ovesky
(doba přípravy 1 hod )

Foto: Profimedia



Přidat příspěvek k článku Vánoce plné kalorických nástrah aneb jak nepřibrat

Kliknutím na tlačítko Přidej příspěvek berete na vědomí, že dochází ke sbírání a zpracování osobních údajů. Více informací o zásadách ochrany osobních údajů najdete ZDE.