reklama
hledat uživatel
       

Vegetariánství je stylem života

Za posledních sedmdesát let bylo napsáno asi tisíc vědeckých prací, které dokazují, že vegetariánství je nejzdravějším životním stylem člověka. Vědci například zjistili, že vegetariánství chrání před většinou nemocí a prodlužuje život. Vegetariánství je odmítáním jakékoliv masa, vegani odmítají i vajíčka a mléčné výrobky. Dá se tedy říci, že vše, co nám zvíře dává a jaký máme z něho užitek.

Býti vegetariánem

Asi by některé z nás zajímalo, co vlastně takoví vegetariáni jedí. No prostě to, co každý ostatní člověk. Akorát místo konzerv si dají čerstvé ovoce a čerstvou zeleninu, místo masa jedí sóju a oříšky, léky nahrazují bylinkami čerstvými i sušenými, kávu co u nás po ránu pije 80 % lidí vegetariáni nahrazují ranní rozcvičkou a místo tablet na spaní se vegetariáni raději jdou projít na takovou malou procházku a před spaním si dají lžičku medu.
 Jestli někdo z vás uvažuje změnit svůj jídelníček nebo se chce stát vegetariánem, nesmí zapomenout, že musí obohatit svoji stravu, aby byla pestrá nebo aspoň obohatit svůj jídelníček o pestrou stravu, která bude vyvážená.

Klíčená semena obživou vegetariánů

Suchá semena obsahují mnoho dobrých látek, celá semena (bez obalu) patří do stravy vegetariánů. Jakmile nám semena navlhnou, začnou v nich probíhat změny a vytvoří se velké množství cenných látek. Jsou to například cenné enzymy, vitamíny - zvláště vitamín E, složité cukry a řada dalších prospěšných látek. Klíčená semena jsou také lékem, velmi účinným při cukrovce typu Bm , při obezitě a neplodnosti, a také některým formám rakoviny. Používáme je do salátů, smíchaná s jogurtem, do nehorkých polévek, do pomazánek. Mezi nejoblíbenější patří semena řeřichy, čočky, hrachu, pšenice, žita, ovse a slunečnice.

Co nám nabízí obilí?

Proso

Obsahuje důležité minerální látky a vitamíny. Je lehce stravitelné. Obsahuje také vysoký obsah fluoru a kyseliny křemičité. Obě látky posilňují kůži, vlasy, kosti, nehty, zuby.

Ječmen 

Je vybaven minerálními látkami a obsahuje velmi mnoho vitamínů. Je ceněn všemi lidmi se středními potížemi, je dobrý proti slabosti vaziva, křečovým žilám a nemoci kloubů.

Kukuřice

Je chudá na vitamíny skupiny B, můžeme ji však upotřebit pro její bohatý obsah minerálních látek.

 Rýže

Obsahuje mnoho vitamínů skupiny B, E, mnoho bílkovin a minerálních látek. Rýže může být používaná jako dieta při revmatismu, cévních onemocněních a onemocněních srdce, protože působí velmi dehydratačně.

Žito 

Obsahuje velmi mnoho bílkovin, všechny důležité vitamíny skupiny B a E, zároveň i mnoho minerálních látek.

 Pšenice 

Ze všech obilných druhů má největší obsah lepku (podstatná část bílkovin), což ji propůjčuje její dobré vlastnosti pro pečení, obsahuje ve vybrané formě všechny důležité vitamíny a minerální látky.

Tipy nejen pro vegetariány

Skladovací prostor by měl být vzdušný, suchý a ne příliš chladný a vlhký, protože obilí může plesnivět. Nejlépe tomu vyhovují špižírny, ložnice nebo půdy. Obilí se také nesmí uchovávat v plastikových sáčcích a nádobách. Nejlepší je uchovávat je v plátěných nebo jutových pytlích.

Foto: Profimedia



Přidat příspěvek k článku Vegetariánství a oblíbené obilí

Kliknutím na tlačítko Přidej příspěvek berete na vědomí, že dochází ke sbírání a zpracování osobních údajů. Více informací o zásadách ochrany osobních údajů najdete ZDE.