reklama
hledat uživatel
       

Zahřejme se zevnitř

Venkovní teploty se pořád drží kolem nuly. Úplně nejhorší je, když přijdeme z práce do studeného bytu. Mnohé byty se totiž špatně vytápí. Zima je prostě ještě na každém kroku. Velký problém se zimomřivostí mají hlavně ženy. Taky si věčně stěžujete na studené nohy, zimu a nepomáhá ani drahé oblečení? Víte, proč je tomu tak?

Ženy jsou od přírody slabší, křehčí, jemnější a hlavně studenější, aby je vyvolení silní muži mohli chránit, zahřívat a opatrovat. V dnešní době to takhle moc nefunguje. To, co se dříve bralo jako samozřejmost, se nyní musí těžce dobývat. A ženy se prostě potřebují líbit. Ať už samy sobě, mužům, či svému okolí. Bohužel si svou snahou shodit nějaké to "kilčo" nebo udržet si perfektní linie, způsobujeme zimomřivost samy. Většina potravin, které se masově uznávají za opravdu nejúčinnější, dietní a stoprocentně pomáhají proti přebytečným kilům, náš organismus chladí. Po dlouhé zimě máme nedostatek energie, nízký obsah minerálů a vitamínů v těle a jsme celkově vyčerpaní. A kvůli samotnému hubnutí máme nedostatečný příjem energie a většinou i špatný příjem minerálů a vitamínů. Jen hrstka lidí při hubnutí opravdu vyrovnaně jí a sportuje. A kde máme další faktory jako nízký tlak, špatné životní podmínky, špatné stravovací návyky a špatný metabolismus? Kromě navlékání se do hrubých ponožek, nabalování do svetrů, tepláků a dek, podupávání z místa na místo, tedy vnějšího zahřívání, se můžeme zahřát i zevnitř. Jak? Jednoduše. Stačí se zamyslet nad tím, co jíme, a místo oblíbených dietních tyčinek zkusit některé z těchto potravin. Tyto potraviny pomohou rozproudit v našem těle metabolismus, takže se prohřejeme. Dodají mu potřebné vitamíny, minerály a další prvky, které pomáhají tělu načerpat energii Kromě teplých polévek, které preferovaly i naše prababičky patří mezi tyto potraviny:
  • obiloviny: pohanka, jáhly, rýže
  • maso: kuřecí a skopové, dále kuřecí a hovězí játra, jehněčí a hovězí ledviny a úhoř, slepičí vejce
  • mléčné výrobky: kozí a ovčí mléko, plísňové sýry a máslo
  • ovoce: maliny, broskve, třešně, datle, líčí
  • zelenina: pórek, česnek, křen, chřest, pažitka, cibule, (chilli papričky)
  • ořechy: vlašské ořechy, slunečnicová semena a mák
  • koření : skořice, zázvor, badyán, bazalka, hřebíček, fenykl, pepř, kmín, muškátový oříšek
  • nápoje: červené víno, švestkové víno, rýžové víno, káva, zázvorový čaj
Pokud si nechceme doma stále přitápět, dohadovat se s drahou polovičkou, jestli je teplo nebo zima, nebo se neustále oblékat a svlékat, měli bychom se naučit jíst "teplé" potraviny. Zdravá jídla jsou polovinou ke kráse, štíhlé linii a dobré náladě. Foto: Profimedia.cz

Přidat příspěvek k článku Zahřejme se zevnitř

Kliknutím na tlačítko Přidej příspěvek berete na vědomí, že dochází ke sbírání a zpracování osobních údajů. Více informací o zásadách ochrany osobních údajů najdete ZDE.