reklama
hledat uživatel
       

Zeleninové saláty

Stejně jako k létu neodmyslitelně patří grilování, nesmíme zapomenout na letní saláty. Všude je nepřeberné množství ovoce, zeleniny a hlavně čerstvých bylinek. Stačí jen si vybrat a začít kombinovat. Co byste měli vědět o zeleninových salátech?

Vaše chuť hraje při přípravě salátů tu nejdůležitější roli. Samozřejmě jsou důležité také vaše oblíbené suroviny nebo to, co si vypěstujete na vlastní zahrádce. Při volbě surovin byste měli dbát na jejich kvalitu. Zkažená mrkev nebo zvadlý hlávkový salát mnohdy "zničí" výslednou chuť vašich jistě skvělých nápadů. Konzumací salátů nic nezkazíte. Dokonce i váš doktor by vás pochválil. Čerstvá zelenina do vašeho těla dopravuje spousty vitamínů, minerálů a dalších důležitých látek. Na rozdíl od vitamínů v tabletkách, probíhá v případě zeleniny vše přírodní cestou. Pro naše tělo je to něco, jako tankování paliva. Vitamíny, které získáme během léta ze sluníčka a čerstvé zeleniny, spálíme přes zimu. Tyto blahodárné látky však potřebují ke své využitelnosti v našem těle tuky nebo vodu. Bez těchto látek jsou některé suroviny v našem těle nerozpustné, zatíží nám trávící trakt, a poté jsou z těla vyloučeny nevyužité. Zejména barviva a vitamíny A, D, E a K a lykopen. Jsou to látky, jež chrání tělo před vznikem rakoviny a srdečních chorob. Proto bychom měli věnovat dostatečnou pozornost také zálivkám. Tudíž jen vodní zálivka s bylinkami nestačí. Věřte, že trocha olivového oleje navíc vám spíš prospěje, než ublíží (na váze). Samozřejmě jsou vhodnější tuky z nenasycených rostlinných olejů. Také není na škodu obohatit salát kousky sýra, tuňáka, šunky, slaniny nebo třeba restovaného kuřecího masíčka. Salát bude sice trošku tučnější, ale vaše tělo tak vstřebá zaručeně víc vitamínů než bez těchto surovin. Ku prospěchu vám bude vařená pohanka, luštěniny nebo další dobroty. Některé druhy zeleniny jsou nejstravitelnější vařené. Třeba mrkev. Nejlepším způsobem jak usnadnit našem trávícímu traktu a přitom zachovat nejvyšší energetickou hodnotu, spousty vitamínů, minerálů a dalších živin je vaření v páře. Stačí tyto druhy zeleniny vložit na 15 minut do páry a dáte svému tělu víc, než při jejich konzumaci v syrovém stavu. Propařená zelenina si zachovává maximum možných důležitých látek a přitom prospívá našemu organismu. Vynikajícím zpestřením čerstvých salátů je bezpochyby sterilovaná zelenina. Díky velké konkurenci na trhu máme dnes možnost výběru ze široké nabídky výrobků jak domácích, tak zahraničních značek. Ne vždy platí, že drahý znamená kvalitní. Jako další možnost si můžete zvolit třeba jen sterilovanou kukuřici, hrášek, fazole, cibulku. Někteří výrobci však nabízí i různé směsi. Můžete koupit kukuřici s hráškem a fazolemi nebo třeba fazolové klíčky s kukuřicí a paprikou. Záleží na vašich chuťových buňkách a nápadech. Nádech exotiky dodá vašemu salátu konzervované ovoce jako třeba ananas či broskve. A bez diskuzí nesmíme opomenout bylinky. Bez nich by vaše saláty nebyly ono. Opravdu záleží jen na vašich nápadech a možnostech. Foto: Profimedia.cz

Přidat příspěvek k článku Zeleninové saláty

Kliknutím na tlačítko Přidej příspěvek berete na vědomí, že dochází ke sbírání a zpracování osobních údajů. Více informací o zásadách ochrany osobních údajů najdete ZDE.